Ojoj....

Tiden går fort när man har roligt! Bara en vecka kvar tills man är hemma i kalla sverige igen! Men det ska bli skönt på sätt å vis! Längtar lite hem även om man trivs bra här så är det så mycket som man längtar efter! Typ Falukorv, det är nått som inte finns här å såser till maten, inte heller så vanligt här, knepigt hur de kan tycka att det är gott med en torr köttbit å grönsaker, jaja, knepigt att folk kan vara så stora å inte ens veta vad bea sås är! Hmm...Jaja...Man har det nog bra i Sverige!

I går fick jag och Dennis en ensam dag tillsammans, vi åkte till Niagara fallen över till den Kandensiska sidan. Hur mysigt som helst, kikade runt på det mesta som fanns där å sen åkte vi hiss upp i ett torn å kollade på utsikten över hela! Rätt tufft! Sen ner å kika på 4D bio. Det var skoj! Sen skulle vi försöka å ta oss över till den amerikanska sidan igen, vilket gick smidigare än å ta sig till den kanadensiska sidan. Back in the states så hittade vi en parkering som otroligt nog var gratis! Gick å kikade hur det såg ut för jenkarna på deras sida av niagara fallet. Det var fint det oxå men häftigare på andra. Jag å Dennis fick för oss att gå en guidad tur ner till fallet där man kunde stå under, det var rätt tufft, vattnet var inte speciellt kallt var skönt att få bli nersvallkad den dagen med tanke på att det nästan var 30 grader varmt.

Efter att ha blött ner oss så, tog vi bilen hemöver! Kändes skönt att äntligen vara på väg hem. Körde in i Buffalo bara för att ha varit där! Liten stad men mysig. Ställde in GPSn på Hem, Den visade världens tokigaste väge hem, men vi körde på. På nått sett kommer vi ju alltid hem tänkte vi. Åkte en massa småvägar igenom en massa småstäder, det kändes tokfel men vi körde på...Körde igenom en stor korsning och längre ner på vägen blev vi invinkade av polisen, det hade hänt en svår olycka. Vet inte riktigt vad som hänt men polisen sa att det var en kille som kört åt skogen, man såg bilen hade kört rakt in i ett räcke å stog med nosen en bit över kanten och under var det en älv. Vi fick rådet att vända å ta en annan väg, så det blev lite längre å ännu mindre vägar i ca en timme. Men sen så kom vi ut på I-380 då kändes det bra igen å jag lugnade ner mig. Äntligen på väg hem tänkte jag! Vi var hemma runt 12 på natten. Det tog en jäkla tid eftersom vi var tvunge att åka en annan väg. Men men hemma säkert iaf! Det hade gått bra med våra barn!

Nu vankas det middag!

God natt på er svenskar!

Kommentarer
Postat av: Aires74

Härlig att höra. Att Ni fått vara med om så mycket, men skönt att höra att Du säger:
Borta Bra, men hemma bäst!
Det var därför jag flyttade hem, Tre år räckte gott och väl i en annan kultur för min del.
Likadant kände jag i Thailand, jag längtade hem, efter min vardag och mitt jobb.
Borta Bra, men hemma bäst.
Hemma det är Sverige för mig. Sverige är bäst, särskilt nu när Vi har en Alliansregering. :-)
Kram från
Mig och Stina

2007-09-25 @ 18:18:48
URL: http://www.lunarstorm.se/Aires74

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0