Dålig dag...

...idag. Känner mig så nere å ledsen, vet inte vad det är för fel, tappat lusten för allt i dag. Borde städa eftersom vi får besök på tisdag men orkar inte, kanske har mera ork i morgon. Vet inte vad som händer i kväll, är bjuden på fest men vet inte om jag vill eftersom jag inte känner nån där. Dennis har ju sin kväll planerad om jag inte ska i väg. Då blir det fotboll och en öl. Jag sitter väl här å ugglar som vanligt då! Ska lägga barnen i tid idag, blev rätt sent för dom båda i går innan vi kom hem från Järpen.
Meningen var att jag och barnen skulle åka å hämta Dennis bara, men så blev det en tur till Åre å käkade Max till middag sen åkte vi förbi hos Dennis pappa å fick lite kaffe å fika, klockan var över nio innan vi kom därifrån.

Mamma har åkt hem nu, det är när hon åker som man inser hur mycket man saknar henne när hon inte är här! Ja jag vet att jag är en mamma gris men nån måste ju va det oxå! Sen har jag oxå tagit på mig en flyttstädning åt Anna-Karin som tog sitt pick å pack å flyttade ner till Värmland till sin nygamla kärlek. Så på Onsdag ska jag städa där då. Inge skoj å städa men vad gör man inte för pengar! Har ringt runt till varennda hotell i hela stan, de lät väldigt intresserade allihopa, så ska skicka ut en massa CV:s och en del skulle ringa tillbaka å bestämma en dejt. Den som lät mest intresserad var dom på radisson mest för att jag varit där förut, ja för en ganska lång tid sen, men vet ju hur det går till där och vart dom har tvätteriet och sina vagnar! Hoppas man det jobbet då skulle jag trivas, älskar att jobba på hotell! Allt är så fint och på radisson får man ju äta frukost nere i restaurangen!! Efter alla gäster då! Men att man får fast där är nog rätt liten, det var tydligen många thailändskor som jobbade där och dom är ju flitiga som få. Men man kan ju alltid hoppas! Då blir jag glad!
Annars är det rätt tyst på jobbfronten, förstår inte vad det är för fel, ligger på som fan men ändå händer det inget. ringde Ronny på Byggelit, men han skulle ringa så fort det blev nått, jag stog näst på tur för jobb! Grett om man skulle få jobb på hemmaplan! Kan man ju cykla eller gå på jobbet! Så kanske man blir av med några kilon.
Liam har fått sin födelsedagspresent redan mest för att mamma å pappa har rätt dålig karaktär och för att det är roligt att se hur glad han blir! Han fick sin cykel i morse, gick omkring i sin cykelhjälm hela morgonen medans Denni monterade i hop den sen tjatade han hela tiden att han skulle ut å cykla, så nu äntligen är dom ute å cyklar. Neo sover som en stock han var nog trött, gnällig hela morgonen.

Fick låna en bok av Sören och Ewa i går som dom fått av sin granne, Svenska rättspsykratin eller hur det nu stavas, Rätt intressant bok, står mycket historia i den om hur man behandlade psykpatienter förr i tiden. och olika droger, olkia psykiska sjukdommar osv, rätt tjock och rätt mycket att läsa men mig gör det inget, jag har ju inget annat att syssla med. Visste ni att på 50-talet använde man amfetamin som bantingsmedel? Rätt sjukt! Och att det fanns en lag som sa att man inte fick gifta sig med en kvinna som har epelipsi, den lagen tog dom bort först på 60-talet, oxå rätt sjukt!! Jaja ska inte tråka ut er med min litteratur!

Funderar på att ta en dusch så man blir ren!! Idag är det inte så varmt som det var i går, men förhoppningsvis blir det en varm sommar! Så man kan va ute å bada å grejjer!

Nä ska sluta nu å skriva!
Ha en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0