Trondheimtur och julafton

Ja vi har en liten julafton just nu! Vi åkte till Trondheim i tisdags och shoppade! Paket åt Liam och Neo! Det var dom som saknades! Och här på bygden finns det inget billigt och bra så vi drog till Byen! Där hittade vi lite leksaker på Toys 'r us sen åkte vi på City syd och hittade kläder till både mig och Dennis. Ikea...ja där skulle det inhandlas säng till Neo men det blev till båda två eftersom Liams säng är lite halvkrasslig i skicket. Så det blev våningssäng åt pojkarna! Så nu byggs det säng för fulla muggar! Men törs dock inte ha Neo där nere än eftersom det inte fanns nån sänggavel nertill...Men det ska ordnas rätt omgående! Spjälsängen ska bort! Han är ju snart 2 år! Liam började ju sova i vanlig säng när han var 1,4 så då borde ju Neo klara det när han är 1, 7 ! Tycker man ju!
Vi hade det mysigt i Trondheim jag å Dedde min i af! Myste på en fin restaurang, umgicks med varann en hel dag för oss själva är kanske inte det vanligaste! Allt var det värt även om hemkomsten blev senare än vad vi trodde! Jaja!

Till helgen kommer pappa iaf, det ska bli mysigt! Länge sen man såg han, fick iaf vara ledig i måndag och tisdag, min jobbar kompis en aningen sur för att vi tänkt på henne att hon vill vara ledig så vi tog hennes skift men hon har ändrat i boken utan att säga nått till mig eller Becca. Så då får hon väl bara jobba då! Mer tid till mig att fixa annat å umgås med pappa! Och detsamma gäller ju för Becca!

Jag har god lust att sluta! Man ska ju inte behöva ha ont i magen innan man åker på jobbet för att man misstrivs! Ingenting som funkar på det där hotellet, det fatts grejjer å saker å ting är trasiga hit å dit! Å ingen gör något åt det! Våran chef verkar inte bry sig särskilt hårt att det inte är rent! Kan inte tvätta moppar för att tvättmaskinen är trasig! Å hur trevligt är det att skölja upp moppar! Ingen bakteriehärd alls! Men det fattar kanske inte högt uppsatta chefer som bara ser ner på den som jobbar arslet av sig för att få i hop till en vettig lön! Usch! Hate that job! 

Nä ska fortsätta med sängen så pojkarna får lägga sig! 

Lägger ut bilder när allt är klart! 

Puss å Hej!  

Kommentarer
Postat av: Carola

Såg att ni ska ha killarna i våningsäng och att du inte vågar har minstingen i undersängen. Det finns något som heter "sänghäst" som man kan sätta fast under madrassen på sängen så blir det som en säng gavel som är lite högre. Dom är jätte smarta för dom kan man ta med sig när man reser bort också.



Såg din länk från Alexandras sida därav min kommentar.

Ha en bra jul och lycka till med sängbyggandet.



//Carola

2008-12-22 @ 17:07:30
URL: http://familjeneldhhammarström.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0