Matförgiftad...

uhm...tänka sig att jag blev det, det är sånt som händer alla andra inte mig. Det var i söndags, vi skulle till Järpen och fira Ewa som fyllde år. På vägen stannade vi i krokom för jag hade slut på snus så då köpte jag en macka med ägg och räkor och Dennis en korv, för varken jag eller Dennis hade ätit nån frukost. Sen blev det middag hos Sören och Ewa, super god mat! Conny och Madde var oxå där med sina tjejer. Det var himlarns trevligt. På vägen hem blev jag vansinnigt trött som slumrade till en stund, väl hemma la vi barnen och kikade lite på tv. Jag blev super illa mående. Vi gick å la oss, Dennis slockade på en gång som vanligt. Och jag belv bara mera illamående...satt på toaletten till fyra på morgonen och allt kom den rätta vägen, tänkte att jag måste ju sova så jag gick till sängen, men han inte mer än lägga mig så kom allt upp som jag ätit, tänkte att nu har jag åkt på magsjuka men det var lixom bara då, var öm i magen dan efter och var hungrig som en tok men mådde illa så fort jag tänkte på mat. Idag har jag tvingat i mig en halv macka och litte middag. Kände ju lagom skoj å åka på magsjuka när jag ska åka på torsdag.
Dagarna bara springer iväg speceillet nu när Neo har börjat dagis. Jag hoppas verkligen att Dennis klarar detta, det är första gången han ska va ensam med barnen så länge utan mig. Han har varit ensam med båda nån enstaka gång men då har det varit en kväll eller en dag. Får se hur detta går.  Det löser sig nog! Jag har iaf blivit erbjuden jobb, känns skönt men har beslutsångest för vilket jag ska ta. Hemtjänsten är nära men udda tider, hotell sas är istan och bra tider. Ska iaf träffa hon på sas å höra vad hon har att säga när jag kan börja osv. Hemtjänsten kunde jag börja redan i maj månad. Så det kanske blir hemtjänsten för då kan jag gå på jobbet åsså ligger det nära barnens dagis, jag får se! 
På tosrdag bär det av iaf till bror i NordNorge! Har inte varit där på 8 år, sen dom gifte sig ett bra tag sen, men det lär väl se likadant ut antar jag, fast ända skillnaden är väl att barnen växt på sig en decci till sen sist jag såg dom!
 Ska hänga med mamma på tordagen å träffa litte folk man inte sett på länge ska bli skoj! Fredagen åker vi med Frank från jobbet ut till Lenagsöyra där dom bor. Där vi tillbringar den mesta av tiden tills hemfärd, men hade velat vare till vollan å hälsat på mina tremänningar och mamma kusiner, morbröder och mostrar, va så länge sen jag va där så man vet inte vilka som är i livet eller inte...Vet iaf att när man kommer upp behöver man aldrig åka nånstans å va hungrig, man äter så man blir illa mående! Det vankas kalas på söndagen då Eirik min brorsson ska konifimeras. Sak iaf bli super kul å träffa alla släktningar! 

Nu ska jag lägga barn å vänta på att Dennis kommerhem så jag får gå upp till Lena å kika på Desprate Housewifes!
Hej hopp!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0