jobb jobb å jobb...

Ja här händer det inte nått spännande alls, jag jobbar äter och sover, knappt man hinner träffa sina barn! idag är jag äntligen ledig! Har som jag kanske nämt förut fått jobb på röros sykehjem alltså på ålderdomshemmet. Rätt skoj men fortfarande inte min grejj! Jag vet inte vad man ska hitta på i detta land, hemma i Sverige hade jag allt klurat ut hur det skulle gå till! Men nu blev allt plötsligt mycket svårare! Något fängelse finns det inte i närheten, typ Hamar är närmaste! En bra bit dit då! Jag vet inte alls vad jag ska hitta på jobba på hotell och på ett hem är verkligen inte det jag vill göra. 
Som lagom tur när jag hade min jobb helg i hekgen som var så går farangen (magsjuka). Jag hoppas verkligen jag slipper den, det är nog med att man torkat bajs å spyor hos andra! trevligt värre. Huga! Fattar inte dom som bara kan vara kall å plocka upp det dom hävt ur sig på golvet eller i sängen, själv börjar jag må illa av bara tanken. Det går väl bra med sina barn å så men på gamla männskor är det värre!
Ja jag har ju lovat en massa bilder inne i huset men vi har kommit efter med städningen så det får bli efter helgen när jag är ledig en hel helg!! tjoho!!! äntligen!!
I fredags var jag ut en sväng efter jobbet, rätt skoj hämtade upp min svenska jobbar kompis och en kompis åt henne. Drog ner på pöben som dom kallar det här och drog en bira eller två. Efter två så skulle jag träffa min lillasyster men hon var inte klar så jag traskade upp till sanger huset för att hämta henne och svågern. kom väl hem vid fyra snåret. Vilket är egentligen allför sent eftersom jag skulle jobba dan efter, dock kväll men ändå. trött som en gnu for jag på jobbet till tre, slutade kvart i elva, trodde aldrig kvällen skulle ta slut en evighet av bajs och spyor! for hem, la mig ganska direkt. Upp på jobbet dan efter sovit dåligt på natten så ännu en dag av trötthet och bajs och spyor!
Ja kan man ha roligare eller?
Glad nyhet är i af att vi fått internet hemma efter mycket om och men. Känns bra man blir ju inte alls lika handikappad. Men har man varit utan internet en längre tid så känner jag iaf inget behov av att sitta här så mycket!
Nä ska man ta å göra nån nytta på sin lediga dag!?

Ska försöka uppdatera mera och oftare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0