Saknad och för j*vligt mycket snö!

Ja jag är redan less på snö! och det nya året har inte ens börjat! Hmm...hur ska detta sluta! Jag längtar hem till Sverige eller ja Jämtland! Allt är såå mycket lättare! Jag är norsk men här har dom en dialekt som inte ens jag fattar i bland! Huga, tänk om alla kunde prata svenska istället! Längtar hem av många orsaker bl.a mina vänner som jag saknar till tusen! Camilla, Lena, Helena, Anki och massa andra! För min egen skull hoppas jag verkligen att jag kommer hem igen! Trodde jag skulle trivas som en tok här men ack så jag bedrog mig! Huset är jätte fint å mysigt å allt sånt men man kan ju inte bo kvar bara för att man hittat det perfekta huset på det perfekta läget! Allt annat då!?? En till sak jag saknar är falukrov och svensk grill korv (Dennis korv) Ja det är klart att det finns i detta land med men det är inte alls detsamma som hemma! Falukorven ligger förpackad som pölsa om ni vet hur den ser ut! Och grillkorven smakar inte alls som hemma heller.
Välling finns inte heller in det här landet, det måste man till Sverige å köpa! Knepigt! Fanns ju till med i USA! Blöjorna är inte sor pack utan en behändig liten påse med ca 24 blöjor, hur länge räcker det? två dagar?
Ja man ser allt negaivt när man bor här! Vi skryter om vårat land som om det vore toppen men detta land går att jämföra med USA i utveckligen! (inge illa menat Alexandra!) Pengar kan man tjäna om man har det rätta jobbet! Dennis jobb är inte det rätta jobbet inte heller mitt! Dennis får ingen övertidsersättning och heller ingen OB. Det värsta är väl att facket kan inte göra något åt det! Frode får köra sitt rejs som han vill och köra slut på Dennis utan att han får något extra för det! Hur knepigt är inte det då?

Ja åter till verkligheten, i morgon är det jobb igen å hela helgen...dubbelpass på lördag kändes jobbigt som tusan! Men men...det är ju bara en dag sen jobbar jag ju inte förrän söndag kväll så det ska jag nog klara av!
Ja då kanske det var dax att gå å sova! Så man orkar jobba i morgon!
Sov så gott allihopa!
God natt!
Jämtland i mitt hjärta!!!

Kommentarer
Postat av: Veronica

det där låter inte alls nå roligt gumman! lider med dej.. vet hur det är med hemlängtan även fast jag ju trivs bra här! hoppas det blir bättre lr att ni kommer på nån lösning! massa varma kramar från mej!

2008-11-27 @ 22:24:03
URL: http://veronicalindman.blogg.se/
Postat av: Anna

Ojoj, låter inte alls bra. Men så kanske det bara är en down-period också. Du jobbade på Bergstaden va? Men var jobber din gubbe?

2008-12-02 @ 08:17:14
URL: http://ruthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0