Hus å jobb och bebis!!!

Först av allt måste jag gratulera Lena och Pär som fick en pojke den 16 spetember!! Ja då var det min tur att jobba, har fått jobb på hotell Bergstaden...känns bra men det är slitigt, har varit helt slut i kroppen när jag kommit hem, kan ju oxå bero på att jag blivit tokförkyld på det! Jag tål nog inte fjälluften. =D
Nu har vi börjat flytta in sakerna vi hade med oss i huset, ska hem i helgen å packa med resten, fattar dock inte hur det ska gå till å packa ner en hel lägenhet på en dag...det blir en stressig lördag! Vill ju hinna upp till Lena och Pär å sniffa bebis! Tyvärr får gröten vänta tills det finns mera tid, jag känner mig otroligt stressad när det gäller allt! Kanske tur att man är ledig i helgen och några dagar i veckan som kommer! Undra hur länge det tar innan mina barn pratar norska!?
Skumt! verkligen! Allt känns bra hittills men det är mycket man funderar över hur allt funkar! Som en sån grej med räkningar! Hemma i sverige får man lön runt den 25 och räkningarna ska vara betald den sista. Här funkar det inte så, jag kommer få lön den 25 dock, Dennis däremot kommer få lön den 5 och räningarna verkar inte ha ett bestämt datum som ska betalas utan det verkar som man får betala dom när som helst under månaden, jaja det kan ju funka eller inte! jag har egentligen ingen aning om hur det funkar att flytta till ett annat land. eftersom vi flyttar på riktigt så måste man ju registrera om bilar å hela kittet, med andra ord bli norsk på heltid!!  På riktigt!  Ja fast det är jag ju redan!  Undra då hur det funkar den dagen vi flyttar hem!  Om barnen har kvar sina svenska person nr? Tusen frågor!
Ja det är väl sånt som ordnar sig eftersom!

Hej hopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0