Längtar hem ja!!

Tänk att man kan ha sån hemlängtan!! Vad är det egentligen att flytta hem till?? Ingenstans att bo inga jobb...Ja vänner å familj så klart men dom kan ju alltids hälsa på oss!! Ja man kanske saknar Sverige i allmänhet, bättre system än vad dom har här iaf! Här bestämmer staten vad du ska ha på dig för kläder på morgonen!! Det ligger alltför långt bak i tiden detta landet att man till å med måste lämna in skattekort för att få ut lön i 2010...HALLÅ!!! Det är 2010!!! Papperslappar ska bestämma om jag får lön eller inte!! Herre min je!! Om det inte hade vare så att Röros inte är en turist ort så hade inga matbutiker fått vare öppen på söndagar! Men vad e det för jävla sett om jag äger en butik ska väl staten skita i om jag vill tjäna pengar på en söndag eller inte!! I sverige är alla matbutiker öppen oavsett dag!
Vad näst ska vi klaga på!! Jo skolmat!! Skickar ju med som ni kanske redan vet, frukost och mellan mål till mina barn! Betalar 200 kr per barn varje månad för att dom ska få lunch på dagis, okej lunch tänker man men de tär ju bra!! Eller inte! Lunchen består av mackor!! så dom 200 kr går till ingredienser för att baka bröd och pålägg!! få se nu 200 kr per barn, och på det dagiset är det 21 barn nu det blir alltså 4200 kr i månaden som dom handlar pålägg för! Som företag får man handla mat billigare, varför inte kosta på att laga mat åt barnen så dom orkar med en hel dag??  Ja fy fan jag e såå less!! Men vad gör man!! Kan ju inte flytta hem å va arbetslös...Så man får väl bara deal with it!!

Nu ska jag hämta mina barn på 4000kr/månaden dagiset!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

4000 lat billigt, har gar det nog pa narmre 10.000 i manaden.

Sverige e ratt bra trots allt! Vi kommer nog mest troligen hem till pask! Har ni funderat ut nagot?!



Puss&kram padej!!

2010-02-03 @ 04:32:39
URL: http://hannaslifeinireland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0